Skoči na vsebino

Darila in slovenščina

darilo z namenom

Darila in slovenščina

je lahko dobitna kombinacija, tudi ko želite razveseliti tujce. Ne verjamete?

Ste že poskusili? 🙂

Slovenščina je izjemno bogat jezik. Večina slovenskih besed, ki zvenijo pristno in prijetno, je sestavljena iz starih korenov, delov besed, ki jih srečujemo tudi pri večini najstarejših jezikov sveta. Pri marsikateri primerjavi se raziskovalci resno sprašujejo, ali modra vendarle ni slovenščina starejša … Mogoče se prenizko sodimo, ko razmišljamo o sebi kot o hlapcih in nepomembnem narodu. Morda so naše korenine dejansko res res stare in nosimo v svoji kulturi globoke povezave med starimi narodi, ki še niso poznali ločenosti zavesti, ki nam zdaj povzroča take preglavice.

Imamo slovenske besede za vse tujke, in če oboje izgovorite, čutite, koliko več domišljije, energije in sporočilnosti nosijo v sebi slovenski izrazi. Pogumno jih uporabite.

Za darilo v slovenščini, sploh če poslujete tudi z tujci, morate na začetku imeti nekaj poguma. Potem pa, ko boste doživeli prvi pozitivni odziv, boste ta prijem zagotovo uporabili še kdaj.

Večplastnost daril v slovenščini

Darilo, ki nosi slovenske napise, ima več prednosti:

  • Slovenci ga bodo bolj spoštovali. In s tem bodo bolj cenili sodelovanje z vami. Velika večina Slovencev je ponosna na svoj jezik. Četudi v glavi ne razmišljamo več preveč pozitivno o svojih koreninah, pa v srcu še vedno zaigra bolj prijetno, ko naletimo na lep slovenski napis ali tekst.
  • tujci, ki razumejo slovenščino, bodo takšno darilo sprejeli kot samoumevno
  • tujci, ki slovensko ne znajo, pa vas bodo zagotovo vprašali, kaj napis pomeni – in že imate dodaten razlog za pogovor.

Ampak tekst se ne konča pri napisih, ki so del logotipa, sloganih in kratkih napisih na darilih … Še pomembnejši so teksti, ki nam služijo za komunikacijo s strankami oz. kupci.

  • opisi izdelkov (na spletu in v katalogih)
  • navodila za uporabo (naj bodo v lepi in razumljivi slovenščini in predvsem naj bodo prevedena tako, da bodo res uporabna)
  • tehnična dokumentacija
  • različna reklamna sporočila … Predvsem pa:

MARketinški tekst

Če radi pišete, potem verjetno večkrat slišite od ljudi okoli sebe, kakšno srečo imate, kakšen dar. Da znate z besedami, je privilegij.

In če res radi pišete, potem verjetno raziskujete, kaj vse s svojim pisanjem lahko dosežete, kaj zmorete. Koliko src se boste dotaknili. Koliko denarnic boste odprli? 🙂

Lahko pišete zase, za svoj posel, za svoje podjetje. Lahko pa svoj dar posojate drugim oz. svoja besedila spravljate v denar.

Hitro se v tekstu začuti, ali je nekaj napisano res iz srca, z nekim posebnim žarom, navdušenjem, občutkom in prepričanjem. Ali pa gre samo za tekst, ki je pač nujno zlo, da bi iz ljudi nekaj izvabili (običajno nakup, torej denar).

Pa je mogoče napisati dober tekst, ki bo šel v denar – ampak bo hkrati iz njega vel veter zaupanja?

Prepričana sem, da je to mogoče. Če nam je MAR, potem naš marketing deluje na več nivojih.

Vsebina mora nositi sporočilo, ki bo ljudi prepričalo. Ne prisililo, da nekaj storijo, ampak prepričalo, da je prav, da gredo v akcijo, ki jim jo predlagate. Hkrati pa mora vsebina piti vodo – z lepimi besedami ne gre prodajati mačka v žaklju. Splet sicer res vse prenese, ampak samo na kratki rok. Dolgoročno deluje samo to, kar je resnično kakovostno in ljudem izboljša življenje.

SEO tekst

Večina tekstov je objavljenih v elektronski obliki. Zato nas pogosto zavedejo SEO orodja, ki nam vneto razlagajo razna tehnična pravila. Kolikokrat moraš oz. smeš uporabiti določeno besedo v tekstu. Kolikšen del besedila je lahko prepisan od nekje drugje, da bo še deloval unikatno. Kje v tekstu in kako pogosto naj se pojavljajo določene fraze. Kako napisati naslove, podnaslove, vmesne naslove. Kako uporabljamo oznake in kaj naj počnemo s kategorijami. Kako najbolje “prepričamo” ali še bolje “prinesemo naokrog” SEO na Googlu in po možnosti še na drugih brskalnikih.

Tehnično dovršene tekste brskalniki porivajo navzgor, da jih ljudje hitreje najdejo.

Ravnovesje med tehnično dovršečnostjo in količino srca, ki ste ga zlili skozi tekst v smer bralca, pa bo odločilno pri tem, ali bodo to, kar prodajate s svojim tekstom, ljudje kupili oz. kako pogosto.

*SEO je kratica za Search engine optimisation oz. Optimizacijo iskalnika. Obstaja veliko tehničnih navodil, kako lahko dvignete svojo SEO vrednost, večina orodij vam zelo konkretno pove, kaj lahko spremenite oz. izboljšate. Ti napotki se sčasoma spreminjajo, saj se tudi brskalniki in spletne platforme nenehno spreminjajo. Tako da SEO ponuja brezmejne možnosti za dodelave – vedno znova in znova. Piscem tekstov za splet pač nikoli ne bo postalo dolgčas 🙂

Karkoli že boste pisali, pazite na pravilno slovenščino. Upoštevajte slovnična pravila, tudi tista, s katerimi se morda ne strinjate. Nekateri izrazi in tudi slovnična pravila so resda lahko nadležni, ampak vseeno gre za nek spošljiv odnos do jezika, ki smo ga skupaj oblikovali skozi tisočletja.

Bolj ko boste pazili na uporabo jezika, manj ko bo napak, bolj gladko bodo vaše stranke brale vaše tekste. Pozorne bodo na to, kar jim želite povedati – in ne na to, kako nerodno jim to sporočate.

Pa potrebujete za pomoč pri tekstih pisce, lektorje in prevajalce? Včasih vsekakor. Običajno pa ne. V vsakem kolektivu se najde kdo, ki rad piše. In nekdo, ki je alergičen na slovnične napake in bo tekste z veseljem pregledal. V vsaki ekipi je nekdo, ki lažje piše v angleščini kot v slovenščini, izkoristite ga za prevode, če jih potrebujete. In zagotovo je v vsakem podjetju tudi večni kritik, ki mu nič ni všeč in bo z veseljem pregledal in pokritiziral (in po možnosti izboljšal) vse, kar boste ustvarili.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Darilo, ki sezuje